REKLAMAČNÝ PORIADOK
(podľa ustanovení §18 Zákona 250/2007 Zbierky zákonov o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov)
I. Všeobecné ustanovenia
- Predávané jedlo, nápoj alebo tovar musia mať požadovanú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musia byť bez závad, pripravené podľa vypracovaných receptúr a kalkulácií, správnym technologickým postupom a podľa zásad SVP.
- Obsluha zodpovedá za prípadné závady, ktoré má predávané jedlo alebo nápoj pri jej prevzatí spotrebiteľom. Pri predávaní za nižšiu cenu (akciu) nezodpovedá obsluha za vadu, pre ktorú bola ponúknutá a dojednaná nižšia cena.
- Vlastnícke právo kupovaného jedla, nápoja a tovaru prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia.
- Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia daného jedla, nápoja alebo tovaru.
- Ak je na predávanom tovare, jeho obale vyznačená záručná lehota, tá sa skončí uplynutím tejto lehoty a je zakázané po tejto lehote ho predávať.
II. Lehoty na uplatnenie reklamácie
- V prevádzkarni musí spotrebiteľ reklamovať nedostatky ihneď po zistení chyby jedla alebo nápoja ( nižšia hmotnosť, nedomeraný nápoj, ako sú deklarované v jedálnom a nápojovom lístku, resp. prechladený nápoj alebo nevychladený v správnej teplote, studené jedlo a pod.) a to ešte pred skonzumovaním a zaplatením.
- Rovnako to platí aj pre reklamácie napr. za nedodržanie predpisov o osobnej a prevádzkovej hygiene – špinavý obrus, plný popolník, znečistený pracovný odev a pod..
- Spotrebiteľ je povinný uplatniť právo reklamácie bez zbytočného odkladu. Ak je jedlo, nápoj alebo tovar naďalej požívaný kupujúcim s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude reklamácia predávajúcim uznaná.
- Nedostatok sa musí uplatniť ihneď, nie keď spotrebiteľ jedlo, nápoj alebo tovar skonzumuje. Reklamácia sa v takom prípade neuznáva vôbec.
III. Miesto uplatnenia reklamácie
- Reklamáciu si spotrebiteľ uplatňuje u obsluhujúceho čašníka, vedúceho zamestnanca alebo majiteľa spoločnosti.
IV. Odstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a obsluha je povinná túto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Za odstrániteľné vady sa považujú vady, ktorých odstránením neutrpí kvalita a vlastnosti jedla, nápoja alebo tovaru.
- V prípade, že reklamované jedlo, nápoje a tovar ešte neboli vôbec požité, môže kupujúci požadovať výmenu.
V. Neodstrániteľné vady
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa jedlo, nápoj a tovar mohli riadne užívať ako bez vady, má spotrebiteľ právo od kúpy odstúpiť aj po jej zaplatení a finančné prostriedky mu budú vrátené.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia §12 zákona 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Príslušným subjektom na alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov sú orgány zapísané v zozname – Subjekty alternatívnych riešení spotrebiteľských sporov vedenom v zozname Ministerstve Hospodárstva Slovenskej republiky a na stránke www.mh.sr.sk
V platnosti od 01.01.2025